De drie segmenten van Rotterdam Ahoy
Rotterdam Ahoy is een iconische evenementenlocatie waar veelzijdigheid, gastvrijheid en innovatie samenkomen. Met een sterke verbondenheid aan Rotterdam en een passie voor perfectie creëert Ahoy onvergetelijke ervaringen voor bezoekers uit de hele wereld.
We are Rotterdam
De geschiedenis van Rotterdam Ahoy begint bij de wederopbouw van Rotterdam in 1950 en dat maakt dat ze zich verbonden voelen met de stad. Rotterdam zit in hun DNA. Net als de stad zijn ze direct, creatief, ondernemend, eerlijk, energiek en nuchter. Rotterdam Ahoy is iconisch voor heel veel mensen. Hier zag je voor het eerst je popidool in levende lijve of lanceerde je jouw zakelijke evenement. Alleen bij hen vind je een arena, hallen en een congrescentrum onder één dak en dat is uniek in binnen- en buitenland. Bij Rotterdam Ahoy kan in principe alles en iedereen is welkom. Ze ontvangen jong en oud voor zaken en plezier. Een onuitwisbare indruk achterlaten is wat hen drijft, elke dag weer.
We aim to impress
Ze zijn een relatief kleine organisatie waar vrijheid en verantwoordelijkheid hand in hand gaan. Standaard denken ze in kansen en ze zijn niet vies van een uitdaging. Zo hebben ze meerdere evenementenlocaties waar ze evenementen faciliteren en daarnaast organiseren ze ook zelf. Moeiteloos schakelen ze tussen een concert, internationaal congres, sporttoernooi en vakbeurs. Ze zetten elk evenement vol in de schijnwerpers en daarin maken ze geen onderscheid. Of het nu gaat om een eigen productie of een evenement dat ze samen met de klanten realiseren, hun inzet is groot. Ze kruipen in de huid van de klant en in die van de bezoeker, omdat ze geloven dat ze zo het verschil kunnen maken. Het is pure magie als ze een ruimte omtoveren in precies de juiste vorm en sfeer. Ze krijgen nog elke keer kippenvel als alles klopt.
We breath hospitality
Rotterdam is hun thuis en ze houden van ‘Zuid’. Net als hun evenementen verdient dit gebied een breed publiek en daar dragen ze graag aan bij. Met hart en ziel werken ze aan het goede gevoel dat hun locatie en naam bij mensen oproept, gastvrijheid en vriendelijkheid gaan boven alles. Het is hun diepste wens om van betekenis te zijn én te blijven voor de klanten, bezoekers en de stad. Het voelt goed voor hen om ook een maatschappelijke functie te hebben en ze omarmen duurzame en innovatieve oplossingen. Ze hebben een enorme drang om zich altijd te willen verbeteren en dat doen ze het liefst samen met partners, want dan bereik je meer. Ze zijn uniek, trots en veelzijdig, al schreeuwen ze dat meestal niet van de daken. Ze blijven nuchtere Rotterdammers.