De strategie
De komende jaren richt Rotterdam Partners zich op drie strategische pijlers:
Leidend in de internationale positionering van de stad: Rotterdam Partners brengt kennis over de markt en relevante stakeholders samen om tot een integrale strategie en uitvoering te komen. Hiermee vergroten ze de internationale marketing en saleskracht van de stad. Rotterdam Partners vertelt verhalen via de juiste kanalen om onze beoogde doelgroepen binnen de zakelijke en leisure markt te bereiken en enthousiasmeren voor Rotterdam.
Waardecreatie voor Rotterdamse ondernemers en instellingen: Rotterdam Partners richt zijn acquisitie en sales op het aantrekken van internationale bedrijven en MICE (Meetings, Incentives, Conventions & Exhibitions), die bijdragen aan een weerbare Rotterdamse economie en de economische transities van de stad. Daarnaast promoten ze meerdaags bezoek passend bij de toeristische ambities van Rotterdam. Ook ondersteunen ze ondernemers in de stad bij doorontwikkeling en uitbreiding. Ook helpen ze bij hun internationaliseringsambities.
Betrouwbare en verbindende partner: Rotterdam Partners brengt Rotterdamse stakeholders met een internationale focus bij elkaar en stimuleren of initiëren gezamenlijke initiatieven. Door de expertise op het gebied van (internationale) bezoekers, data, strategische acquisitie en de onafhankelijke rol, staan ze hun partners bij en sturen aan waar nodig.